10/23/2013

RUŻARJU / MISTERI TAT-TBATIJA

1 – Kristu fil-ġnien tal-Ġetsemani
     
  Wara l-aħħar ikla ma’ ħbiebu, Ġesù, imdawwar b’dawk li kienu ħalfu li jħobbuh, telaq lejn il-ġnien fejn kien soltu jmur jitlob. Hemm sab ruħu imdawwar minn naħa l-waħda bil-ħbieb li ħadhom in-ngħas u raqdu, u minn naħa l-oħra mill-għedewwa li kienu resqin biex jaqbduh bi traditur quddiem u suldati armati sew warajh.
   L-evanġelista Luqa jitkellem dwar anġlu li deher mis-sema biex ifarraġ lil Ġesù li kien qiegħed jgħereq l-għaraq tad-demm meta kien qed jiġi mitlub li jaċċetta t-tbatija tal-passjoni li kienet qrib sewwa. Luqa qisu ried ipoġġi eku tat-tħabbira tal-anġlu lil Marija. Jekk hu hekk, allura, aktar milli jwassal il-faraġ, kien aktar anġlu ħabbar li kien qed jistenna biex iwassal it-tweġiba ta’ Ġesù lil Missieru. “Ħa jsir minni skont kelmtek” wieġbet l-Omm; “Mhux kif irrid jien, imma kif trid int” wieġeb l-Iben. Hu għalhekk li l-liturġija tfakkarna “[Ġesù] aċċetta li minn rajh ibati”. Mill-ġnien tidwi wkoll il-kelma, “li spirtu iva jrid, imma l-ġisem dgħajjef” (Mt 26, 41).


2 – Il-vjaġġ mill-ġnien taż-żebbuġ għall-palazz ta’ Pilatu
    
    Hekk kif aċċetta li jkompli jwettaq il-pjan ta’ Missieru, Ġesù, kważi bil-għaġġla, ġie arrestat, beda miexi l-vjaġġ li kellu jwasslu għand Pilatu u l-kundanna għall-mewt, diġà maħsuba u mfassla. Dan, Ġesù kien jafu minn qabel.
    Ġuda bies lill-Imgħallem. Is-suldati arrestaw u rabtu lil Ġesù daqs li kieku kien xi qattiel perikoluż. Kien l-uniku wieħed li kien tassew ħieles. San Ġwann (Ġw 18, 6) jgħidilna li fil-ġnien stess meta Ġesù staqsihom lil min kienu qegħdin ifittxu u qalilhom “Jiena hu!”kollha kemm huma waqgħu lura fl-art.
     Matul il-mixja ħaduh għand il-qassis il-kbir, Kajfa, u għall-ewwel ma tkellem xejn, iżda mbagħad wieġeb, “Għad taraw lil Bin il-Bniedem bilqegħda fuq il-lemin ta’ Alla” (Lk 22, 54). Akkużawh li kien qed jidgħi. Ħaduh għand Pilatu, fejn għallewwel żamm sieket, iżda mbagħad tkellem u Pilatu iddikjara li ma kien sab ebda raġuni għal kundanna. Ħaduh għand Erodi u Ġesù ma fetaħx fommu, u ġie mżeblaħ. Reġgħu ħaduh għand Pilatu li stqarr li, għalkemm bla ħtija, kien se jikkastigah u jeħilsu, waqt li ppreżentah lin-nies li kienu nġabru: “Ekku l-bniedem!”.
     Kien vjaġġ mimli kuntrasti: il-mixli kien veru ħieles; il-kbarat li kkundannawh kienu tassew ilsiera. L-ikkundannat hu ħieles, ħellies u salvatur.

 3 – Ikkalpestat u mżeblah
         
  Qabel ma ġie ġġudikat, Ġesù digà kien ġie kkundannat għall-mewt.
  Għallem is-sewwa, għamel ħafna ġid. Kien skomdu għal min ried jibqa’ jsaltan fis-saltna ċkejkna tiegħu (sinagoga, imperu). Ħalfu li jwarrbuh minn nofs.
   Bla ma kien ikkundannat, ġie msawwat – hekk hi l-ġustizzja tal-bniedem ... hekku l-bniedem! Għamluh oġġett taż-żufjett, lil dak li, sa ftit qabel kien imfittex mill-folol jitolbuh fejqan! Għamluh re taż-żufjett lil dak li kien sultan ta’ veru, l-uniku wieħed ta’ veru!
    Tgħabba bil-ġisem tagħna dak li twieled ġo Betlem. Tgħabba bil-miżerja tagħna u bata fil-laħam il-ħaj u fl-ispirtu dak li fejjaq, sabbar, ħeles mill-mewt u qajjem lil dawk li resqu lejh jitolbuh ħniena.
     Is-sinjuri tal-ġwerer, tal-korruzzjoni u tal-ġideb ħalfu mewt kiefra lil min wera li hu sultan tal-paċi vera.


4 – Ġesù iġorr is-salib sal-kalvarju

  Tul il-mixja mill-palazz ta’ Pilatu lejn l-għolja tal-Golgota kien hemm nies kurjużi biex jaraw raġel miexi lejn mewt qalila. Xi wħud bkew. Oħrajn ferħu bid-diżgrazzja ta’ ħaddieħor. Xi wħud, ftit wisq, għenuh. Min għenu jġorr is-salib, min mesaħlu l-għaraq u d-demm. Ġesù wissihom: “Tibkux lili.” Lil min nibku, mela?
   Nibku lilna nfusna, speċjalment meta għal xi ħaġa u għal xi żmien nitbegħdu minn Alla biex nagħmlu ta’ rasna. Jalla dan il-biki tagħna jserraħna u jreġġgħana lejn is-sewwa.
    Nibku lil dawk li huma vittmi tal-egoiżmu tal-bniedem li ma jibżax jistagħna minn fuq dahar iċ-ċkejken, l-imwarrab, l-imkeċċi anke minn pajjiżu. Jalla l-biki tagħna jkun għajn ta’ solidarjetà, għerq ta’ bidla – konverżjoni. Jalla l-biki tagħna jkun talba għall-ġustizzja u l-paċi
   Nitolbu lil Alla jagħtina l-grazzja li nitgħallmu nibku għal dnubietna li minħabba l-egoiżmu saru nassa madwarna!

    5 – Ġesù imut imsallab
    Imnażża minn ħwejjġu u mċaħħad minn kull dinjità umana, Ġesù ġie msammar fuq l-għuda. ‘Il fuq minn rasu Pilatu kiteb ir-raġuni għaliex ġie msallab: “Ġesù nazzarenu sultan tal-Lhud”. Lil min ikkonfoffa biex joqtol lil Ġesù din il-kitba ma għoġbitux. Riedu jgħidu li Ġesù mhux sultan. Lilna ma tgħoġobniex anqas il-kitba ta’ Pilatu għaliex Ġesù mhux sultan tal-Lhud biss, għaliex hu sultan veru imma tagħna lkoll.
     Is-suldati sammru lil Ġesù mal-għuda, iżda kien hu li, għax ried, reħa ruħu f’idejn Missieru. Iżda ma għamilx dan qabel ma ħafer lil min ħadem biex joqtlu, qabel ma ta lil Ommu bħala wirt mill-aktar qaddis, u qabel ma wera l-għatx li kellu għas-salvazzjoni tal-bnedmin. Seta, allura jghid: “Temmejt kollox”. Meta ħa l-aħħar nifs fost ħafna tbatija kien jaf li dak ma kienx it-tmiem, għaliex meta ntelaq f’idejn il-Missier, għadda mill-mewt għall-ħajja u qam rebbieħ kmieni meta kien għadu d-dlam, fl-għodwa ta’ Ħadd il-Qawmien. Kif kien qal: “Ħottu dan it-tempju u jiena nerġa’ nibnih fi tlett ijiem” (Ġw 2, 19).
         Aħna nemmnu li qed ingawdu minn dan il-qawmien, u għad ingawdu aktar bis-sħiħ.

No comments:

Post a Comment