10/29/2013

RUŻARJU - MISTERI TAL-FERĦ

1- Marija taċċetta li tkun omm l-Iben t’Alla
L-anġlu tal-Mulej ġie mibgħut għand waħda mara żagħżugħa, minn Nazaret, jisimha Marija mgħarrsa ma’ mastrudaxxa jismu Ġużeppi. Wara li sellmilha l-anġlu taha l-aħbar: “Tibżax, Marija, ara int se tnissel fil-ġuf u jkollok iben u ssemmih Ġesù”. Marija tħawwdet. Rat il-wisa’ u l-profondità ta’ dak li qalilha l-messaġġier tal-Mulej.
Wieħed jieħu l-impressjoni li l-anġlu wasal għand Marija b’pakkett maħsub, deċiż u magħluq li fih ix-xbejba ta’ Nazaret ma kellha ebda għażla, bħallikieku l-unika triq li kellha kienet li tbaxxi rasha u tobdi. It-tħabbira tal-anġlu ma kinetx “Int se ssir omm, trid jew ma tridx”. L-aħbar li wasslilha l-anġlu kienet tispjega x’kien qed jipproponilha Alla, xi xtaq minnha, iżda hu ħalliha fil-libertà li taħseb, titlob u tiddeċiedi. Kien għalhekk li l-anġlu ma qabadx u telaq malli taha l-aħbar. Għinha tirrifletti biex tiddeċiedi. U baqa’ jistenna t-tweġiba ta’ Marija. L-anġlu telaq minn ħdejn Marija biss wara li din qaltlu bid-deċiżjoni tagħha: “Ara, jiena l-qaddejja tal-Mulej; ħa jsir minni skont kelmtek”. Telaq ferħan l-anġlu. Nimmaġinah iwassal l-aħbar it-tajba lill-Missier u lill-kori kollha tal-anġli.


2 – Marija żżur lil Eliżabetta
It-tħabbira tal-anġlu lil Marija kienet ukoll tħabbira li l-qariba tagħha Eliżabetta kienet se ssir omm fi xjuħitha. L-anġlu lil Marija qalilha li Eliżabetta, “dik li kienu jgħidu li ma jistax ikollha tfal”, diġà kienet fis-sitt xahar tat-tqala tagħha. Tgħid din l-informazzjoni l-anġlu tahielha bħala argument biex jikkonvinċiha taċċetta li hi ssir omm f’żgħożitha, jew kien hemm xi messaġġ aktar profond li għalih ukoll Marija kellha twieġeb?
Jidhirli li Marija dan it-tieni messaġġ qabditu: il-qariba tagħha, li kienet avanzata fl-età, kienet riesqa lejn it-tmiem tat-tqala tagħha u kellha bżonn l-għajnuna. Kien għalhekk li f’dawk il-ġranet Marija qamet u marret tħaffef lejn id-dar ta’ Żakkarija u Eliżabetta. Ma marritx biex tagħti l-aħbar li dehrilha anġlu jew li kienet se ssir omm bil-qawwa tal-Ispirtu s-Santu. Marret biex tgħin lil min hi ħasset li kellu bżonn l-għajnuna tagħha. Marija baqgħet ma’ Eliżabetta għal tliet xhur u mbagħad marret lura d-dar. Il-kelma li Marija tat lill-anġlu “Jiena l-qaddejja tal-Mulej” ma kienx kliem vojt. Marija saret qaddejja tal-Mulej għal kulħadd!
Marija daħlet bis-sħiħ fil-misteru tal-Inkarnazzjoni. Aċċettat li tkun omm l-Iben t’Alla u bħala konsegwenza aċċettat li toħroġ minn darha, minnha nnifisha biex bil-qawwa tal-Ispirtu s-Santu twassal għajuna u ferħ lil min kien fil-bżonn. Hekk għamel l-Iben t’Alla meta għażel li jinżel u jgħammar fostna; hekk ukoll għamlet ommu, mhux biss ma’ qaribtha Eliżabbetta iżda ma’ kull min, tul iż-żmienijiet, kellu bżonn għajnuna.

3 – It-twelid ta’ Ġesù
             
Ġesù twieled f’sitwazzjoni ta’ faqar, bogħod minn Nażaret, pajjiżu, u mill-kenn tad-dar ta’ Ġużeppi u Marija. Ġo Betlehem ma kienx hemm post għalihom fil-lukanda. Kienu ħafna dawk li marru jinkitbu hemm skont l-ordni li kien ħareġ Ċesari Awgustu. Dan it-twelid ġie mħabbar lil xi rgħajja li kienu fir-raba', bil-lejl, għassa mal-merħla tagħhom. Dawn, imbagħad, marru jaraw kienx veru dak li qalilhom l-anġlu ħabbar.
Aħna mdorrijin nisħqu fuq din id-dehera ta’ faqar u faċli ninsew xi affarijiet. L-ewwelnett li l-faqar li ħaddan Ġesù ma kienx tant jew ma kienx biss għax “ma kienx hemm post għalihom fil-lukanda”. Ġesù ħaddan il-faqar ta’ suret il-bniedem billi “xejjen lilu  nnifsu u ... sar jixbah lill-bnedmin (ara Fil:2:7).
Imbagħad, billi il-Bambini tal-Milied soltu jkunu kważi għeriewen, nimmaġinaw li l-familja ta’ Ġużeppi kienet tant fqira li Marija ma kellhiex xi tlibbes lit-tarbija. Dan ma jaqbilx mar-realtà tal-fatti għax Marija kienet għaqlija u kienet imħejjija għat-twelid ta’ binha, tant li l-evanġelista jgħidilna “hi wildet l-ewwel iben tagħha, fisqietu u medditu f'maxtura”. L-għera tat-tarbija Ġesù hi l-mod li l-artisti sabu biex jesprimu l-verità tal-Inkarnazzjoni tiegħu. It-tarbija mneżżgħa trid tgħidilna li l-Iben t’Alla sar tassew bniedem “li kien imġarrab bħalna f'kollox, minbarra d-dnub” (Lhud 4, 15).
Mela, ejjew inwarrbu minn moħħna u minn qalbna dak is-sentimentaliżmu li jnessina l-kobor tal-misteru tal-Inkarnazzjoni u nżommu f’moħħna li l-Iben t’Alla, veru Alla, sar bin il-bniedem, veru bniedem biex jagħtina seħem sħiħ fid-divinità tiegħu, biex inkunu qaddisin għaliex Hu qaddis (ara Lev 19, 2).

4 – Preżentazzjoni ta’ Ġesù
               
Erbgħin jum wara twelidu Ġesù ġie ppreżentat għall-ewwel darba fit-tempju, skont ma kienet titlob il-Liġi ta’ Mosè, biex jiġi kkonsagrat lill-Mulej. Hu ġie mifdi bl-offerta ta’ par gamiem jew żewġ bċieċen, skont ma kienet tgħid il-liġi.
     Hi ħaġa nteressanti li wieħed jara kemm l-evanġelista Luqa, fir-rakkont tiegħu, jinsisti li kollox sar “skont il-Liġi ta’ Mosè”. Qisu jrid jistedinna biex nimmeditaw il-qalba tal-misteru tal-Inkarnazzjoni. Difatti, dak li Hu l-Kelma ta’ Alla, li kien fil-bidu ma' Alla, li kollox sar bih, u li permezz tiegħu kollox ġie maħluq (Ara Ġw 1, 2-3), daħal sa minn twelidu taħt il-Ligi tal-Mulej. Tajjeb niftakru li l-Liġi ġiet mogħtija lil-Mosè minn Ġesù, il-Kelma ta’ Alla li saret bniedem. Hawn hu l-misteru: Dak li sawwar il-Liġi kellu jitrawwen biex ikun jista’ jgħix fid-dinja skont din l-istess Liġi.
         Mhux biss! Dak li għamel il-bniedem fuq is-sura u x-xbiha tiegħu, kellu jibda jitgħallem jgħix ta’ bniedem u jidħol bis-sħiħ fl-istorja tal-bnedmin, bid-drawwiet kollha tal-post u taż-żmien li fihom twieled. Bħal kull tarbija li tiġi fid-dinja kellu jistenna li jikber, jitgħallem jiekol, jimxi, jieħu ħsieb tiegħu innifsu. Jitghallem iħobb u jħalli lil min iħobbu.
             Misteru tassew profond li aħna m’aħniex kapaċi nispjegaw u li forsi jwassalna biex nistaqsu, bi spirtu ta’ talb, flimkien ma’ Sidtna Marija: “Kif ikun dan?” (Ara Lq 1, 31). Żgur li l-anġlu tal-Mulej iweġibna bħalma wieġeb lilha: “L-Ispirtu s-Santu jiġi fuqek, u l-qawwa ta' l-Għoli tixħet id-dell tagħha fuqek. U għalhekk dak li jitwieled minnek ikun qaddis, u jissejjaħ Bin Alla” (Lq 1, 35). Qisu jgħidilna: “Titħawwdux bil-misteru; biss emmnu! Ftakru żewġ affarijiet: li din hi ħidma ta’ l-Ispirtu s-Santu u “kemm hu qrib tagħna l-Mulej, Alla tagħna, kull xħin insejjħulu” (Dewt 4, 7).
             Ħa tkun il-preżentazzjoni ta’ Ġesù stedina għalina biex aħna wkoll nippreżentaw ruħna fit-tempju tal-Mulej biex nikkonsagraw lilna nfusna lil Alla.

5 – It-tfajjel Ġesù fit-tempju
               
Meta kellu tnax-il sena Ġesù, flimkien mal-ġenituri tiegħu, tela’ Ġerusalemm għall-festa tal-Għid, kif kienu jgħamlu kull sena. Wara l-festa n-nies bdew imorru lura lejn pajjiżhom, iżda Ġesù baqa’ Ġerusalemm mingħajr ma’ qal lill-ġenituri tiegħu. Meta dawn indunaw li tilfu lil binhom, b’qalbhom maqsuma marru jfittxuh. Wara tlitt ijiem sabuh fit-tempju. Marija, ommu, staqsietu: “Ibni, għaliex għamiltilna hekk?” Ġesù reġa lura magħhom Nazaret, kien jobdihom u baqa’ jikber fl-għerf, fis-snin u fil-grazzja.
            Dan hu l-aħħar rakkont ta’ San Luqa dwar it-tfulija ta’ Ġesù, u f’sentenza waħda jiġbor ġrajjiet mistura ta’ kważi għoxrin sena: “Ġesù baqa' jikber fl-għerf, fis-snin u fil-grazzja, quddiem Alla u quddiem il-bnedmin”. Wara dan, San Luqa jirrakkonta dwar il-predikazzjoni ta’ Ġwanni l-Battista fid-deżert u jkompli jgħallimna dwar il-ħidma ta’ Ġesù li fl-aħħar twassal għall-mewt tiegħu fuq is-salib, il-qawmien u t-tlugħ tiegħu fis-sema.
            Ir-rakkont tas-sejba tat-tfajjel Ġesù fit-tempju jitfgħalna dawl dwar il-mixja twila tiegħu minn Nazaret lejn Ġerusalemm. Tliet sentenzi jagħtu dan il-ħjiel: Ġesù kien imdorri jmur Ġerusalemm għall-festa tal-Għid, il-ġenituri damu tlitt ijiem biex sabuh fit-tempju, u għall-mistoqsija ta’ ommu wieġeb: “Ma tafux li jiena għandi nkun f'dak li hu ta' Missieri?” Marija u Ġużeppi dal-kliem ma fehmuhx, iżda ommu kienet tgħożż f'qalbha dawn  il-ħwejjeġ kollha.

          Ejjew inżommuhom f’qalbna aħna wkoll dawn il-ġrajjiet, u nieħdu tagħlima li dan ir-rakkont jista’ joffrilna. Ma kienx Ġesù li ntilef; il-ġenituri tiegħu ma kinux jafu fejn kien!  Fittxewh u sabuh fit-tempju jitkellem ma’ għalliema dwar dak li hu ta’ Missieru. Alla ma jintilefx, aħna nitilfuh! U jekk irridu nsibuh, irridu nfittxuh fit-tempju, fejn hu jgħallimna u jistedinna naċċettaw dak li Alla jixtieq minn kull wieħed u waħda minna biex inkunu nistgħu nieħdu sehem mis-salvazzjoni li hu joffrilna kuljum permezz tal-mewt, il-qawmien u t-tlugħ tiegħu fis-sema.

No comments:

Post a Comment