Wieħed mill-ħatjin li kienu
msallbin miegħu beda jgħajru u jgħidlu: “Int m’intix il-Messija? Salva lilek
innifsek u lilna!”. Imma qabeż l-ieħor, ċanfru u qallu: “Anqas minn Alla int ma
tibża’, int li qiegħed taħt l-istess kundanna? Tagħna hija ġusta, tassew, għax
qegħdin nieħdu li ħaqqna ta’ kulma għamilna; imma dan ma għamel xejn ħażin”.
Imbagħad qal: “Ġesù, ftakar fija meta tidħol fis-Saltna tiegħek”. U Ġesù
wieġbu: “Tassew ngħidlek, illum tkun fil-Ġenna miegħi”. (Lq 23:35-43)
F’din il-festa nistgħu
nħarsu lejn Ġesù u nimmaġinawh liebes ilbies regali b’kuruna tad-deheb fuq rasu
u b’xettru tad-deheb f’idu ġħax il-messaġġ hu li Kristu hu tassew Sultan. Tajjeb
li nisħqu fuq dan il-fatt. Iżda l-liturġija llum tippreferi tiċċelebrah
fil-mument l-aktar diffiċli ta’ ħajtu meta ħassu abbandunat minn kulħadd anke
minn Missieru. L-erbgħa Evanġelisti, jirrakkontaw li fost kliem maħsub biex
joffendi u jwaqqa’ lil Ġesù għaċ-ċajt, il-Qassisin il-Kbar, is-suldati u oħrajn
użaw kliem li bla ma riedu jagħti xhieda li Ġesù hu tassew Sultan. Ejja naraw
xi whud minnhom.
Pilatu stqarr
li Ġesù kien innoċenti iżda xorta waħda kkundannah għall-mewt u fuq is-salib kiteb
ir-raġuni li għaliha ġie kkundannat: “Ġesù ta’ Nazaret, is-sultan tal-Lhud”. San
Ġwann jgħidilna li din il-kitba kienet bil-Lhudi, bil-Latin u bil-Grieg, u li
ħafna nies qrawha. Il-Qassisin il-kbar marru jilmentaw ma’ Pilatu għax qalulu
li Ġesù ma kienx veru sultan tagħhom iżda li ppoża ta’ sultan. Pilatu wieġeb
bir-rabja: “Issa li ktibt ktibt”. Hekk il-kitba ta’ Pilatu xandret mal-Lhud u
mal-pagani li Ġesù kien Sultan.
Fost l-insulti
u l-għajjat kontra Ġesù kien hemm dik tal-kapijiet li bdew jiddieħku b’Ġesù u
jgħidu: “Salva lil oħrajn; ħa jsalva lilu nnifsu jekk dan hu l-Messija,
il-Maħtur ta’ Alla!”. Kienu żbaljati għal kollox għax fil-Bibbja nsibu li l-Messija
maħtur minn Alla ġie mwiegħed mhux biex isalva lilu nnifsu iżda biex isalva
lill-Poplu Lhudi magħzul apposta minn Alla bħala l-Poplu tiegħu. Imkien ma
nsibu li l-Messija kellu jsalva lilu nnifsu. Sortunatament din hi l-mentalità
ta’ ħafna mill-awtoritajiet tad-dinja anke llum, li l-ewwel li jaħsbu hu li
jistagħnew huma u jsalvaw ġildhom u dik
ta’ sħabhom.
Lid-dixxipli
tiegħu Ġesù qalilhom: “Tafu intom, fost
il-pagani l-kapijiet qegħdin biex jikkmandawhom, u l-kbarat biex iħaddmu fuqhom
is-setgħa. Fostkom ma għandux ikun hekk; imma min irid ikun kbir fostkom,
għandu jkun qaddej tagħkom, u min irid ikun l-ewwel fostkom, għandu jkun
l-ilsir tagħkom. Hekk ukoll Bin il-bniedem, ma ġiex biex ikun moqdi, imma biex
jaqdi u biex jagħti ħajtu b’fidwa għall-kotra (Mt 20, 25-28). Il-formazzjoni li
l-Imgħallem kien qed jagħti lid-dixxipli ma kellha xejn x’taqsam mal-mod kif
kienu jaħsbuha l-awtoritajiet ta’ żmienhom. Kien għalhekk li anqas biss għaddiet
minn rasu li jsalva lilu nnifsu; mhux dak kien xogħolu. Jekk Ġesù ma kienx qed
jaħsibha bħall-gvernijiet ta’ dak iż-żmien u ta’ żmienna kien sinjal li hu kien
Sultan ta’ veru. Ġesù qal ukoll: “Jiena
r-ragħaj it-tajjeb. Ir-ragħaj it-tajjeb jagħti ħajtu għan-nagħaġ tiegħu” ( Ġw
10, 11). L-imgħallem ma setax imur kontra t-taglim tiegħu stress.
Fl-aħħarnett,
hemm ix-xhieda tal-ħalliel it-tajjeb li ddefenda lil Ġesù u ċanfar lil-ħalliel
l-ieħor li kien mislub bħalu u qallu: “Imma dan ma għamel xejn ħażin”. Imbagħad
qal lil Ġesù, “Ftakar fija meta tidħol
fis-Saltna tiegħek”. U Ġesù wieġbu: “Tassew ngħidlek, illum tkun fil-Ġenna
miegħi” (Lq 23, 43). Din hi kelma ta’ min hu tassew Sultan li jagħraf lil min
jikkonverti, jaħfirlu, jaċċettah u jtih il-premju.
Meta Ġesù miet
kien proprju ċenturjun Ruman li, meta ra x’ġara, beda jfaħħar lil Alla u jgħid:
“Tassew li dan bniedem ġust!” (Lq 23, 47).
Xieraq li nirriflettu sewwa fuq is-silta mill- Evanġelju li toffrilna
l-liturġija llum.

No comments:
Post a Comment